نوشته شده توسط : Saliman

وزارت دفاع انگلستان ساخت هواپیمایی بدون سرنشین را در دستور كار قرار داده كه با داشتن قابلیت‌های پروازی چرخ‌بال و جنگنده‌های جت، اهدافی در فاصله هزار كیلومتری را مورد حمله قرار می‌دهد.

جت كوپتر

انگلیسی‌ها به‌زودی هواپیمایی را كه هم هلیكوپتر و هم جت جنگنده خواهد بود، به خدمت می‌گیرند. این هواپیمای روباتیك كه به دو صورت كنترل از راه دور و خودكنترلی ساخته خواهد شد، بی‌سرنشین است و می‌تواند از تسلیحات متعارف و غیرمتعارف استفاده كند.

جت‌كوپتر قابلیت حمل تسلیحات پیشرفته‌ای مانند سلاح مایكروویو هدایت‌شونده و لیزری را خواهد داشت و به عنوان هواپیمای جنگی با قابلیت استفاده مجدد در صنایع نظامی به‌كار گرفته خواهد شد.. سرعت آن هزار كیلومتر بر ساعت (0.82 ماخ) پیش‌بینی شده و قابلیت پرواز بدون توقف برای مسافت‌های بسیار طولانی، به آن امكان می‌دهد به اهدافی در فاصله هزار كیلومتری نیز دست پیدا كند.

جت كوپتر

چارچوب فرود و پرواز جت‌كوپتر متغیر است. این پرنده چندمنظوره ماموریت‌های خود را در آب، خشكی و هوا انجام می‌دهد و حتی از قابلیت مانور در محیط‌های شهری با آسمان‌خراشهای بلند و مرتفع نیز برخوردار است. جت‌كوپتر قرار است مانند چرخ‌بال از روی زمین بلند شود؛ با بسته شدن ملخ‌ها، مانند جت جنگنده در هوا اوج گیرد و مانور دهد و به هنگام فرود نیز مانند هلیكوپتر به آرامی در محیط مورد نظر بنشیند.

واحد توان جدید هوایی یا Novel air Capability Vision در وزارت دفاع انگلستان، مسئول اصلی این پروژه است و قصد دارد تا سال 2015 / 1394، جت‌كوپتر را وارد ناوگان انگلستان كند. ساخت جت‌كوپتر در مناقصه‌ای مخفیانه به سه شركتBAE system ، شركت تسلیحاتی MBDA و صنایع هوافضای كرانفیلد واگذار شده و با كلیدخوردن فاز اول طرح با نام شبح سیاه، پیمانكاران امیدوارند نمونه اولیه را تا سال 2012 / 1391 با موفقیت آزمایش كنند.





:: بازدید از این مطلب : 343
|
امتیاز مطلب : 52
|
تعداد امتیازدهندگان : 17
|
مجموع امتیاز : 17
تاریخ انتشار : چهار شنبه 8 ارديبهشت 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: